YHTEISTYÖSSÄ

Covid19 -ohjeistus

Noudatamme Covid19 pandemian aikana Suomen viranomaisten säädöksiä ja ohjeita, alueellista ja kuntakohtaista ohjeistusta sekä Olympiakomitean ohjeistusta.

Tämä ohjeistus on päivitetty 15.12.2021 voimassa olleen viranomaisohjeistuksen pohjalta, ohjeistusta päivitetään tilanteen mukaan.

Tule harjoituksiin ja kilpailuihin vain terveenä.

Lievissäkin oireissa jäädään kotiin (kuume, yskä, kurkkukipu, hengenahdistus, lihaskivut, väsymys, nuha, pahoinvointi, ripuli ja hajuaistin tai makuaistin heikkeneminen).

Mikäli urheilijalla/toimitsijalla on oireita ja epäillään tartunnan saamista oireiden arviointi, on syytä tehdä Omaolo -palvelussa (https://www.omaolo.fi/) ja tämän jälkeen käydä tarvittaessa koronavirus testissä.

Toimintatapa harjoituksissa ja kilpailuissa

Muista hyvät hygieniasäännöt eli muista käsienpesu, yski ja aivasta joko hihaan tai nenäliinaan. Laita nenäliina tai käyttämäsi kertakäyttöinen maski heti käytön jälkeen roskakoriin.

Maskin käyttöä suositellaan kaikissa tapauksissa missä etäisyyksien pitäminen on vaikeaa ja aina sisätiloissa.

Muista turvavälit

• pidä tarvittava etäisyys muihin harjoitteluryhmiin

• muista turvaväli hissijonossa

• pidä startissa riittävä etäisyys (1,5–2 m) edelliseen laskijaan

• mene hissiin vain oman ryhmän jäsenen kanssa tai yksin

• urheilijoilla ei ole järjestetty erillisiä taukotiloja sisätiloissa; ravintolat eivät ole taukotiloja

Kisojen ilmoittautumismaksu voidaan palauttaa lääkärintodistusta vastaan.

Palkintojen jako

Palkintoja jaettaessa ei kätellä eikä halata ja suositellaan maskin käyttöä.

Mikäli sinulla todetaan koronavirus kilpailuiden aikana, niin ota yhteyttä kilpailun johtajaan.

Jos sairastus parin päivän kuluessa kilpailujen jälkeen, niin olethan myös yhteydessä Helsinki Ski Club ry:n Covid19 -yhteyshenkilöön, Olli Saravuo p. 0400 748 890

Toimitsijat, joukkueenjohtajat ja valmentajat

Joukkueenjohtajien kokous

• Kokous pidetään Teams- kokouksena.

• Kokouksessa käydään kilpailujen koronaohjeistus läpi.

• Joukkueenjohtajilla on vastuu käydä koronaohjeistus joukkueensa ja huoltojoukkojen kanssa läpi.

Toimitsijat

• Kilpailutoimisto ja ajanotto

• Kilpailutoimistoon ja ajanottoon on sallittu pääsy vain ajanoton henkilöstöllä, kilpailusihteerillä, kuuluttajalla, teknisellä delegaatilla (TD) sekä kilpailunjohtajalla ja kilpailutuomarilla.

• Kilpailutoimistossa ja ajanotossa on maskinkäyttösuositus.

• Tulos- ja tiedotuspalvelu

• Tulospalveluna toimii seuran nettisivut sekä kilpailutiedotukseen mahdollinen kilpailijoille ja huoltojoukoille tarkoitettu Whatsapp ryhmä; erillistä paperitulostaulua ei ole.

• Kisojen virallisena ilmoitustauluna toimii Whatsapp-ryhmä, jossa jäseninä ovat joukkueenjohtajat

• Lähtö ja lähtökoppi

• Starttikoppiin saavat organisaatiosta mennä vain seuraavat henkilöt:

• TD, kilpailunjohtaja, kilpailutuomari, lähettäjä, lähtötuomari, lähtötuomarin apulainen, ajanoton tekninen henkilöstö

• Starttikopissa tulee muiden kuin urheilijan käyttää maskia!

• Starttikopissa vain yksi urheilija kerrallaan.

• Kilpailupöytäkirjan täyttämistä tuomariston kanssa suositellaan tapahtuvaksi ulkona.

• Erillistä taukotilaa toimitsijoille ei järjestetä, jotta vältämme joukkokokoontumisia.

• Toimitsijoille pidetään saatavilla maskeja ja käsidesiä kilpailutoimistossa.

• Yleisö

• kilpailut ei ole yleisötapahtuma

Tiedotus ja somenäkyvyys

• Ohjeistus löytyy seuran internetsivuilta www.helsinkiskiclub.fi/kilpailut

• Kilpailuissa muistutetaan koronaohjeista ja turvaväleistä kuulutuksin

• Kilpailuista ja harjoituksista voi vapaasti jakaa tunnelmia ja fiiliksiä (kuvat ja videot), mutta muistetaan kuitenkin sisällöissä viranomaisten sen hetkiset suositukset ja ohjeistukset.

• Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon